ده راه برای اینکه زندگی شیرین تری داشته باشیم


ده راه برای اینکه زندگی شیرین تری داشته باشیم



برای زندگی بهتر، همیشه باید راه هایی را در پیش گرفت که به وسیله آنها، زندگی بدون استرسی داشته باشیم.


آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که صبح هنگام برخواستن از خواب کسل هستید، بعد از ظهر ها بی حالید و شب ها خوب نمی خوابید؟ ما در اینجا می خواهیم به کمک شما بیاییم و روش های موثری را به شما ارائه دهیم.


1- در روز های خاصی از هفته، به خرید بروید.



آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که هنگامی که وارد سوپرمارکت می شوید، با سبد خرید خود در بین ازدحام جمعیت بین قفسه ها سرگردان هستید؟ اگر این چنین است، سعی کنید روزهای خاصی از هفته را به خرید اختصاص دهید که فروشگاه ها کمی خلوت تر هستند. معمولاً دوشنبه ها و سه شنبه ها فروشگاه ها خلوت تر هستند. در این روزها، حتی در ساعات اوج شلوغی هم مشتری زیادی در این فروشگاه ها وجود ندارد. این در حالی است که بیشتر افراد عادت کرده اند که برای خرید روزهای آخر هفته را انتخاب کنند. هنگام خرید بهتر است تمام خرید خود را در یک ساک خرید قرار داده و از قرار دادن آنها در ساک ها و پلاستیک های مختلف خودداری کنید.


بقیه در ادامه مطلب...



2- صبح زود برای پیاده روی و ورزش از خواب بیدار شوید.



معمولاً ورزش در هر ساعت شبانه روز بسیار مفیدتر از ورزش نکردن است. اما متخصصین معتقدند که اگر می خواهید استرس را از خود دور کرده و در تمام طول روز شاداب باشید، صبح بهترین موقعی است که می توانید ضربان قلب خود را افزایش دهید. ورزش در صبح، نه تنها با کشش ماهیچه ها باعث ایجاد احساس رضایت و خوشحالی در شما می شود، بلکه توان بدن را هم افزایش می دهد. ورزش صبحگاهی باعث خواب راحت شما در شب هم می شود در حالیکه ورزش هنگام عصر، می تواند باعث اختلالات خواب در شب شود. معمولاً متخصصین خواب درباره ورزش قبل از خواب هشدار داده اند. چرا که ورزش قبل از خواب، دمای خواب بدن را دچار تغییر می کند.


3- در محیط کار و خانه، در ابتدا کارهای ناخوش آیند را انجام بدهید.



از انجام چه کاری متنفر هستید؟

هر آنچه که هست، در ابتدا آن را انجام دهید. قانون تجاری قدیمی وجود دارد که می گوید: " قورباغه را قورت بده" ایده اصلی این است که اگر شما بدترین کارهای برنامه خود را در راس امور قرار دهید و صبح هنگام انجام دهید، بقیه روز برای شما بسیار دلپذیر تر خواهد بود. یکی از نوشته های مارک تواین، هم بر این عقیده استوار است که " هر روز صبح یک قورباغه زنده را بخور و مطمئن باش تا آخر روز اتفاقی بدتر از آن برای تو نخواهد افتاد."

بنابراین همیشه کارهای کسل کننده و ناراحت کننده خود را در ابتدا انجام دهید. با این کار، تا آخر روز مطمئن هستید که بدترین و کسل کننده ترین وظیفه خود را انجام داده اید. با این کار می توانید از میزان استرس خود به مقدار قابل توجهی بکاهید. چرا که کار اصلی و مهم خود را انجام داده اید و دلیلی برای استرس ندارید.


4- در رژیم غذایی نهار و صبحانه خود از مواد پرکالری استفاده کنید.



حتماً شما نیز می دانید که خوردن صبحانه، به میزان بسیار زیادی روی سلامتی شما تاثیر می گذارد. یکی از متخصصین تغذیه معتقد است که برای از بین بردن استرس، صبحانه را جزو بزرگترین و شام را کوچکترین وعده غذایی در نظر بگیرید. صبحانه ای مقوی از مواد پروتئینی، کربوهیدرات، میوه و سبزیجات ترتیب دهید. پروتئین باعث بهبود عملکرد مغز می شود. کربوهیدارت هایی که در جو دوسر و یا نان جو وجود دارد، شما را در وضعیت شاد و خوشحال قرار می دهد.


5- برای اولین کار در صبح، سراغ جواب دادن به ایمیل ها نروید.



آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که صبح بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، مستقیماً به سراغ تلفن و کامپیوتر خود رفته و به پیام ها جواب می دهید؟ این کار اصلا کار خوبی نیست. معمولاً افرادی که زندگی بدون استرسی دارند، یاد گرفته اند که در طول ساعت های مشخصی از روز به سراغ ایمیل ها و پیام های خود بروند. این کار بسیار مفید است چرا که شروع یک روز با چک کردن ایمیل ها می تواند باعث اتلاف وقت، پر مشغله ساختن شما و بازداشتن شما از رسیدگی به امور مهم شود. برای ترک این عادت، می توانید زمان خاصی از روز مثلاً ظهر را برای جوابگوئی به ایمیل های خود در نظر بگیرید. اگر مدت زمان بیشتری برای پاسخگویی نیاز دارید، بهتر است وقت کمی را به این کار اختصاص بدهید. برای مثال پنج دقیقه. بعد از آن، از ایمیل خود خارج شوید و تلفن خود را هم خاموش کنید تا پیام دیگری به دست شما نرسد.


6- برای طول هفته، می توانید از جمعه به فکر تهیه ناهار باشید.



اگر شب هنگام، فکر تهیه غذا باعث ایجاد استرس در شما می شود، می توانید برای حداقل دو وعده ناهار خود غذا آماده کرده و یا برنامه غذایی برای ناهار تدارک ببینید. روز های تعطیل، تمام اعضای خانواده می توانند به شما کمک کنند. غذاهایی مانند لازانیا، همبرگر و خوراک گوشت را به آسانی می توانید فریز کرده و در هنگام لزوم استفاده کنید.


7- به وسیله موبایل خود می توانید برنامه های روزمره خود را برنامه ریزی کنید.



بهترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از به وجود استرس، برنامه ریزی و سازمان دادن به برنامه های روزانه است. اگر برنامه روزانه برای شما مفید نبود، می توانید از برنامه های موبایل خود برای سازماندهی استفاده کنید. بهترین مزیت استفاده از این ابزار رایگان بودن این برنامه ها است.


8- از سبد لباس مختص به خود استفاده کنید.



بیشتر مواقع شستن لباس ها کاری خسته کننده است. اگر لباس های شما از کنترلتان خارج شده، بهتر است توصیه ما را به کار بگیرید. برای هر کدام از اعضای خانواده خود، سبد لباس جداگانه داشته باشید. هروقت هم که لباس را شستید، می دانید هر سبد مربوط به چه کسی است و فقط لازم است لباس های هرکس را در قفسه او قرار دهید. با این روش، زمان مربوط به شستشوی لباس شما به نصف خواهد رسید.


9- هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید، کارهایی برای انجام دادن پیدا کنید.



اگر هنگام رفتن به محیط کار، مجبور هستید از مکان هایی عبور کنید که پرترافیک است و وقت شما را می گیرد، بهتر است دفترچه کوچکی را همراه خود داشته باشید و کارهایی که باید انجام دهید را در آن یادداشت کنید. شما می توانید در این مدت زمان، برای برنامه های کاری خود نقشه های مفید طراحی کنید و یا ایده های خلاقانه برای پروژه های خود ترتیب بدهید. متخصصین توصیه می کنند که هنگام قرار گرفتن در ترافیک، بهتر است چندین حرکت کششی انجام دهید تا هورمون های مولد استرس را در بدن کاهش دهید. برای مثال، می توانید روی صندلی بنشینید و کف پای خود را روی زمین قرار دهید. مقداری شکم خود را به سمت بالا بکشید و دست چپ را روی زانوی راست خود قرار دهید. دست راست خود را به سمت دسته صندلی و یا پشت صندلی بکشید. به سمت جلو نگاه کنید و بالاتنه خود را به سمت راست خم کنید. سپس به شانه راست خود نگاه کنید. بعد از مدتی به سمت چپ نگاه کنید. این حرکت را 30 ثانیه نگه دارید. به آرامی به حالت اولیه بازگردید، چند نفس عمیق بکشید و این حرکت را برای سمت مخالف خود هم تکرار کنید.


10- از شب قبل، روز خود را آغاز کنید.



بهترین راه برای فرار از استرس هنگام بیدار شدن از خواب، این است که به گونه ای برنامه ریزی کنید که قبل از زنگ زدن ساعت از خواب بیدار شوید. بهتر است قبل از خواب لیستی تهیه کنید و کارهایی را که قرار است انجام دهید در آن بنویسید تا بتوانید روی کارهای مهم خودتان تمرکز کرده و به کمتر شدن استرس کمک کنید. برای مثال، می توانید از شب قبل، کیف و ظرف ناهار خود را آماده کنید. شما می توانید این کارها را صبح هم انجام بدهید، اما انجام این کارها در شب، باعث کمتر شدن استرس شما هنگام صبح می شود.



برچسب ها : راه های زندگی شیرین - نکات زندگی - کاهش استرس - زندگی سالم - راه های زندگی بهتر - خرید بهتر - ورزش صبحگاهی - انجام کارهای ناخوشایند - غورباقه را غورت بده - رژیم غذایی - اولین کارها در روز - تهیه نهار - برنامه ریزی - لباس سبد لباس - حرکات کششی - بیداری - لیست کارهای مهم - تمرکز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد